Obraodiro básico de técnicas de estudo e estratexias de aprendizaxe
O concepto de APRENDIZAXE integra tres aspectos fundamentais:
- A aprendizaxe é un proceso activo no que hai que realizar unha serie de actividades intencionadas para asimilar o contido recibido.
- É un proceso construtivo porque as actividades que realizan os alumnos están dirixidas a construír coñecemento.
- É un proceso significativo porque debemos xerar estruturas cognitivas organizadas e relacionadas.
A construción do coñecemento estrutúrase nestes tres procesos.
A aprendizaxe pode cambiar segundo as persoas e o contido. Hai xente que aprende máis facendo, xente máis empírica e outras que aprenden con conceptos e abstraccións.
Sexa cal sexa o seu caso, o importante é que teña claro que é o que quere aprender e onde ten dificultades de aprendizaxe; deste xeito, pode escoller mellor a estratexia de aprendizaxe que mellor se adapte ao que precisa.
As estratexias de aprendizaxe son o conxunto de procesos que permiten unha mellor asimilación da información.
Este proceso de asimilación é o que chamamos aprendizaxe e pode enriquecerse con técnicas, dinámicas e métodos que chamamos estratexias.
As estratexias de aprendizaxe, ata aquí, definiranse como o conxunto de técnicas e procesos que empregamos para superar un problema de aprendizaxe ou para abordar unha situación de aprendizaxe.
É a partir de aquí, cando propoñemos o noso Taller de Técnicas de Estudo e Estratexias de Aprendizaxe, co fin de axudarche a superar certas dificultades que poden aparecer neste emocionante camiño, a través dun método activo e participativo, que che motiva a enfrontarte aos teus medos. e dificultades, e poder realizar un determinado tipo de actividades dirixidas á selección, organización e preparación da información.
Distribución das Sesións
- A miña forma de estudar:
-Comprender a importancia de estudar de forma estruturada e planificada.
- Planifica o estudo:
-Organización do espazo e tempo de estudo
-O noso compromiso.
- Atención-concentración:
-Mellorar a nosa atención é un requisito previo para aprender cousas novas.
- Prelectura e comprensiva (tantas sesións como epígrafes):
-Le un texto rapidamente para ter unha idea.
-Lectura analítica en profundidade: facer preguntas.
-Subliñar.
-Copia información
-Anotacións na marxe.
-Extractar as ideas principais e secundarias.
- Estratexias de organización da información (tantas sesións como títulos hai):
-Esquemas e resumos.
-Mapas semánticos.
-Mapas conceptuais.
-Gráficos e táboas.
- Memoria: como almacenamos a información no almacén a longo prazo e a recuperamos.
-Regras de memorización.
-Memoria a longo prazo.
-Estratexias mnemotécnicas.
- Actitude cara aos exames e relaxación: como me preparo para os meus exames e libero a tensión emocional para poder concentrarme.